mandag 11. oktober 2010

Kort i nakken og fyldig ved øra takk!

FØR
(Puddelrockfrisyre)

ETTER
(Fort og gælifrisyre)

Etter å ha blitt tatt for en puddel i parken (riktignok av noen som ikke kjenner meg) syntes både Sjefen og jeg at det var på tide med en liten frisørtime. Ikke at jeg har noe I MOT pudler altså, men bortsett fra å like puddelrock, samt å inneha et sort halsbånd med rosa pudler på, har jeg ikke stort til felles med den rasen.

Nå har det seg sånn at Sjefen den gnier´n selv står for "friseringen" og hennes motto er i den forbindelse " fort og gæli". Selv får hun høysåta si klippet av en proff og bruker sikkert uhorvelig mange penger på dette. JEG derimot blir tatt med ut i parken (ute fordi det "blir så mye hår i leiligheten") og blir utsatt for hennes håndtering av en batteridreven klippemaskin. Når jeg prøver å ymte frem på om kanskje ikke det hadde vært greit å overlate jobben til profesjonelle som faktisk har LÆRT hvordan en Cocker skal klippes får jeg til svar at OK - jeg kan godt få en frisørtime hos en proff MEN det vil gå på bekostning av antallet tørkede oksestruper som vil bli innkjøpt.

Valget er derfor etter min mening enkelt;
Jeg holder kjeft og spiser struper!


2 kommentarer:

  1. Jada, dette lyder veldig kjent dessverre... Sånn er det stort sett her i huset også, rett og slett "selvgjort er velgjort" etter de tobeintes skjønn! Men når sant skal sies, synes jeg du ser veldig velstelt ut på det nederste bildet ;-)

    SvarSlett