søndag 29. november 2009

Busstur

Der kom det en buss i full fart!
Men Sjefen sier bussen vår kommer i motsatt retning.
Tror jeg sjekker for sikkerhets skyld jeg.
Søren også - hun hadde rett gitt.

I tre dager nå har jeg vært med Sjefen på kurs. (Mer om det senere). For å komme dit vi skulle tok vi bussen. Jeg er nå en gang en urban hund som er vant til det meste av offentlige transportmidler, så dette var i grunnen barnemat for meg. Jeg synes det er viktig å komme seg på bussen så fort som mulig - og gjerne som førstemann/hund. Så gjelder det å finne seg en plass der ingen tråkker på halen når de går av og på. Det er mange herlige lukter på bussen og mange menneskeben å snuse på. (Mange raringer må vite). Men det er best når turen er over og vi kan gå av - da gjelder samme prosedyre som ved påstigning. Kom deg av så fort som mulig så du blir først til det stedet du skal til og får oppleve nye ting og nye lukter først!

PS:
Hvis noen lurer på hva jeg bærer på, er det en av Sjefens vanter. Jeg er nemlig så trygg på min egen maskulinitet at jeg ikke bryr meg om at den er knall rosa.


3 kommentarer:

  1. ååå du er heldig, enig med deg - kjempegøy å kjøre kollektivt!

    SvarSlett
  2. Eneste kollektivtrafikken jeg får lov å delta på er Beffen. En liten ferge som krysser vågen i Bergen. Den tar jeg og far hver morgen. Far sier at det er fordi han liker følelsen av å bo i et marint miljø og å tusle langs bryggen om morgenen. Jeg tror han bare er for lat til å gå rundt.

    SvarSlett